October 21, 2009

kasih sayang....

hello.....


as today, rase macam nak blogging plak.before this pernah nk merepek meraban but no so often at other site.hari ni i start my day as usual, turn on laptop, playing games, chatting, n bla bla. hari ni someone telah melayang layangkan sesuatu dalam kepala aku pasal 'kurang kasih sayang'. aku pun pernah jugak terfikir pasal benda ni tapi dia membuatkan aku berfikir untuk di renung-renungkan.


as semua org or surrounding bz like hell, tumpuan yg diberikan agak kurang. di sini dia mula terase kekurangan itu. aku selaku kawan, atau pendengar yang sememangnye senasib dengan dia mula memberi pendapat berbau nasihat kepada dia walaupun kami berbeza gender. aku berpendapat mereka ini bukan tidak menghiraukan kami ini tetapi sibuk mengejar ape yg mereka ingin capai.


tapi bile kami ni duduk sendirian, mulalah berase lonely. aku berase sungguh kasihan kepada dia kerana ada yang sanggup memutuskan hubungan dengan alasan banyak sangat komitment yang harus dilakukan. apekah perasaan beliau yg memerlukan perhatian atau kasih sayang yg selama ini tidak pernah berhenti berharapnya?


walaupun routine seharian agak padat, namun kekurangan kasih sayang masih lagi di rasai. aku berpendapat teman adalah orang yang paling tepat dalam mengurangkan rasa ini. aku tidak faham mengapa orang slalu memberikan alasan sibuk atau bz dalam menyedapkan alasan saling tak menghubungi.


tapi biase la orang skaran sibuk mengejar dunia ini yg hanya mungkin tinggal beberapa tahun lagi sebelum musnah. wah, kadang2 terlampau emosi pula walaupun aku tak berniat begitu.


kepada sesiape yang berkenaan, aku tahu kamu seorang insan yang kuat dalam menempuh dugaan dan bak kata kamu juga hati kering. so aku berharap kamu kuatkan semangat dalam menempuhi masa datang.


adik, i salute u ;D

No comments:

Post a Comment