November 6, 2011

twenty four - seven

1. Setelah 22 jam trekking dalam hutan, banyak benda aku fikir. da la sesitivity kulit aku bertambah lampau. kene gigit pacat sampai dari leher hingga ke kaki buat aku jadi macam monyet beberapa hari. bila sampai rumah, benda first aku nampak, jeng jeng jeng.. my new baby XPS 15z sedang terdampar di living room. Sape lagi jadi mangsa nak install through phone kan, Ash the handsome boy. haha.


ok ni cerita exclusive dalam hutan sekejap ok. aku tak pernah bayang aku boleh sesat dalam hutan selama 22 jam. almost a day hanya berbekalkan roti. macam2 aku fikir tapi positvekan diri saje. rasa sedih je bila duduk dalam hutan dibasahi hujan sebanyak 4 kali. dalam fikiran aku, kalau aku tak survive ni, bolehkah aku explain kepada mereka-meraka apa yang aku rasa? wah bukan simpati ok, just aku xboleh nak nyatakan dalam perkataan perasaan aku time tu. Syukur sangat bile jam 7.30 pagi kelihatan chalet di base camp. time tu sibuk la aku membuang kasut dan socks aku ke dalam tong sampah. darah mengalir tanpa henti di kaki aku. cuba cari plaster tapi da letak tertanggal jugak sebab darah heavy gile & non stop. Dapat dengar suara Ash, rasa nak nangis sangat sebab i thought.....hmm xpe only Allah know it. aku akan say no to camping or any trekking buat masa ni tambahan kalau di endau-rompin tuh. urghhh xmau!!!!


2. Ingat nak date berdua la sekali amik, date dalam futsal court. sampai aku punya calf cramp la kan. ni sume sebab belum totally recover dari trekking yang melampau tuh. First time Ash join skali. hehe serious kan? balik rumah pun nak dekat subuh. Lucky ada my sister n brother skali. Scary cerita nowdays. bermain futsal


3. Semalam ada orang sudah bikin panic in da disco to the whole Setiawangsa house. hehe gurau je ok. Risau plak aku but lucky jumpe jugak wallet dia. Rasa nak pukul je laju2 sebab aku geram. Waran tangkap dari polis pun membuat aku rasa macam panic jugak. hahaha bawak kereta macam cilaka lagi. Insyallah kalau ada jodoh, xkemana. takut but itu la namanya life.

4. Aidil Adha. Happy. pagi2 ada orang da text aku yang jarang berlaku la kan. hehe bangun awal dia hari ni. Mommy also text and i reply to her. hope i can meet her and do some catch up with her. i miss a lot of people , my family & friends.

5. Kenapa lately sume orang tanya aku pasal kawin? atau sebab topic tu sekarang dalam fikiran aku? banyak sangat kebetulan dari majalah, lagu, best friend, family & etc. Haha aku pun da berborak ape ntah ngan abang ipar aku. relax je bercerita tepi tasik sambil tunggu kakak aku balik kerja & Ash datang sini. Untuk bakal suami aku, Insyallah i will be the best & i will treat u as u deserve it.

6. Perjalanan pulang dari challenge itu hari betul2 buat aku rasa lagi terbuka. kalau bab feeling ni, kite tak boleh nak halang. ok sebagai contoh, u know this guy da lama gile. maksud kau da kawan lama gile la dengan dia & da rancang nak kawin. suddently, last2 that guy berubah hati or ada sum1 else. yeah at first mmg mara la but if aku, i will think ape la silap aku sampai jadi macam ni, memang ada kesilapan punya dari side aku la, ni contoh. tapi kalau kite berusaha sorang pun untuk memperbaiki relationship tu, tak kemana juga. so let it be.

7. Nowdays, ramai yang nak duit banyak termasuk aku, haha biar la aku tak susahkan kau pun kan. Pesanan aku kat Ash adalah tolong sentiasa remind aku to maintain spending aku if Insyallah in da future i get better job. Bukan ape, manusia ni lupe aku mengaku & harap aku tak beubah. keraskan hati?aku? hmm sapa yang kenal aku tau la kan.


No comments:

Post a Comment